Xiaomi, Kendi İşletim Sistemini Geliştiriyor

Etiketler :
Xiaomi_MIOS


Çin merkezli akıllı telefon ve tablet üreticisi Xiaomi, ürettiği kaliteli cihazlarla rekor seviyede satış rakamları elde etmiş ve dünya çapında büyük bir başarı yakalayarak zirveye oynamaya başlamıştı. Firmanın hali hazırda tüm akıllı telefonlarında Android platfomunun üzerine yerleştirilmiş kendi geliştirdiği MI arayüzü ve uygulamaları bulunuyor. Ayrıca bu arayüz ve diğer uygulamalar kullanıcılar tarafından da oldukça beğeniliyor.
Tüm bunların yanında Çin gündeminde yer alan haberlere göre, Xiaomi kendi işletim sistemini geliştiriyor. Öyle ki işletim sisteminin adı MIOS olarak şimdiden belirlenmiş durumda. MIUI platformu ile benzer nitelikte olacağı söylenen MIOS’un temel alacağı standartlar ise bilinmemekte.
Xiaomi’nin yeni çıkaracağı işletim sisteminin yayılması konusunda ise herhangi bir çekincesi bulunmuyor. Zira milyonlarca kullanıcısı bulanan Xiaomi’nin şuan ki cihazlarında olmasa bile yeni modellerini MIOS ile çıkardığı taktirde geniş kitlelere hitap etmeyi başaracak.
Yalnız Xiaomi ile yakından ilgilenenler firmanın işletim sistemi geliştirecek kadar kaynağının olmadığını belirtiyorlar. Önümüzdeki yıl daha fazla detayın ortaya çıkması beklenirken bakalım Xiaomi kendi işletim sistemi geliştirebilecek mi ?

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

0 yorum: