Google Webmaster Tools (GWT) Nedir?

Etiketler :

Google Webmaster Tools (GWT) Nedir?


Google Webmaster Tools, Google’ın site sahipleri için sunduğu idare araçlarıdır. Google Webmaster Tools (Google Web Yöneticisi Araçları) servisi, Google tarafından tüm internet sitesi yöneticilerine fiyatsız olarak sunulan ve internet sitesi yöneticilerinin siteleri ile ilgili var olan problemleri saptamalarına yarayan bir sistemdir.Bu sistem sitemizin arama neticelerini ve google ile ilgili olan bölümlerini yönetmemizi sağlar.

Neden Kullanmalıyım?

Her site sahibi sitesi için bir takım eklentiler ve araçları kullanması gerekmektedir zira sitemiz kendi başına üzerine düşmedikçe google tarafından görülmüyor veya zor görünüyor ve bir takım işlemleri gerçekleştiremiyor. Google, bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak emeli ile tüm site sahiplerine Google Webmaster Tools hizmeini sunmuştur. Google Webmaster Tools kullanarak sitenize çok daha hızlı index yapmanın yanında daha bir hayli özellik kullanabilirsiniz.

Google Webmaster Tools SEO Açısından Ehemmiyeti

Sitenizi seo açısından geliştirmek için bir hayli metot bulunmaktadır. Bu metotlardan biriside Google Webmaster Tools dur. Bu metodun sitenizin seo su için yapacağınız çalışmaların en büyük destekçilerinden birisi hem de birincisi olacaktır. Bu aracı her siteniz için düzenli kullanılması size büyük avantajlar sağlayacaktır.

Site url yapımızı,robot.txt,sitemap gibi unsurlar ile botları yönlendirme işlemlerini, sitemizde rastgele bir mesele olduğunda ikaz alabilme, sitemizin istemediğimiz sayfalarını kaldırtma,sitenin sıhhat sorunlarını düzeltme, kelime analizi yapıp verilere bakabilmek vb. birçok kriterin seo açısından ehemmiyeti çok büyüktür. Bunun yanında sitenizden ayrıntıları ile haberdar olmak emelli sitenizi iyi çözümleme edip ona göre hamleler yapmak, siteniz ile ilgili en doğru bilgileri almak , arama motoru botlarını kendi istekleriniz doğrultusunda yönlendirmek istiyorsanız bu aracı kesinlikle kullanmalısınız. Gerçek manada kendi sektörünüzde amaçladığınız noktalara erişmek için Google Webmaster Araçları’nı netlikle kullanmanızı öneriyoruz.

Nasıl Kayıt Olurum ve AKtif Ederim?
1- Evvela kayıt olmak için Google Webmaster Tools kayıt sayfasına giriş yapın adresine giriş yapmalısınız.
2- Açılacak sayfada kayıt olmak için şimdi bir hesap oluşturun linkine tıklayıp ihtiyaç duyulan bilgilerimizi girdikten sonra hesap sayfamıza giriş sağlıyoruz.


3- Hemen peşinden karşımıza çıkacak hesap sayfasında bulunan site ilave et butonuna tıklıyoruz ve sonrasında resimde görüldüğü gibi karşımıza sitemizi ilave edeceğimiz metin alanı çıkıyor. Buraya ilave etmek istediğiniz sitenin url sini http:// olmadan yazıyoruz ve devam butonuna tıklayarak işlemimize devam ediyoruz.


4- Karşınıza gelen sayfada Doğrulama vaziyeti Doğrulanmadı olarak görünecek ve doğrulama işlemini nasıl yapacağınız soracaktır. Seçenekler içerisinden meta yaftası ile doğrula seçeneğini seçerek hemen altında bize vereceği meta yaftası kodunun tamamını kopyalayarak işleme devam ediyoruz.


5- Hemen peşinden site adresinin size ait olduğunu doğrulamak için kopyaladığınız yaftanın sitenize yerleştirilmesi gerekiyor. Bu işlemi Sitenizin Kontrol Oturumundan Genel Ayarlar > Site Ayarları alanına giriş yaparak ve bu sayfada bulunan Google doğrulama Kodu alanına Google tarafından verilen kodu yapıştırarak yapabilirsiniz. Meta kodumuzu sitemize yapıştıktan sonra Google Web Yöneticisi sayfasına tekrar Dönüş yapın ve Doğrula butonuna medya. Siteniz doğrulanmış olacaktır.



Neler Yapılabilir?Google Webmaster Araçları ile neler yapabileceğiniz belirli ana başlıklar altında aşağıdaki gibidir:

- Sitenizin asıl amaç ülkesini seçebiliyorsunuz
- Tarama hızını ayarlayabilirsiniz
- Sitenizin adres farklığını bildirebilirsiniz
- Site haritalarını yollayabilirsiniz ( Site haritalarını yollamak sitenizin daha hızlı index’lenmesini sağlar )
- Sitenize google arama motorunu kullanarak gelen kişilerin hangi kelimelerden geldiklerini görebilir , en sık arama yapılan kelimeler google sıralamanız tablo şeklinde görebilirsiniz - Sitenizin iç ve dış irtibatlarını görebilirsiniz
- Site performansını görebilir vasati olarak sitenizin yavaş veya hızlı olduğunu öğrenebilirsiniz
- En çok ziyaret edilen sayfaların yüklenme müddetleri - Sitenizin anahtar kelimelerini görebilirsiniz

Daha izah edici olması emeliyle aşağıdaki anlatımları inceleyebilirsiniz:

Site Vaziyeti Büyücüsü: itenizin Google tarafından indexlenip indexlenmediğini kontrol edebilirsiniz. Ayrı olarak Google botunun sitenize en son hangi tarihte uğradığınıda öğrenebilirsiniz.

Site yöneticisi araçları: Bu bölümde sitenizin Google tarafından iyice indexlenip arama motorunda ilk sıralarda çıkabilmesi için sizin hazırladığınız site haritası kullanılır. Google’a site haritanızı göndererek sitenizin indexlenmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Muhtevanızı Google’a gönderin: Site haritası ekleyerek sitenizi Google’a tanıtabilrsiniz ancak bazen yeni eklenen muhtevaları Google’ın almaması gibi sonuçlar oluştuğu sırada bu aracı kullanabilir ve yeni yazınızın url adresini Google’a gönderebilirsiniz. Bu alan içerisinde bu arada Google’a videoda gönderebilirsiniz.

Site yöneticileri için Google blogu: Google’ın blogger altyapılı bir site yöneticileri blogudur. Muhtevası ingilizce olarak yayınlanmaktadır. Webmaster Blog Merkezi olarak adlandırılıyor.

Site yöneticileri için Google’ın tartışma grubu: Google’ın siten yöneticileri için hazırlamış olduğu bilgi alışverişinin yapıldığı bir platform olan bu alanda tartışmalara katılabilir veya yalnızca siteden bilgi edinebilirsiniz. Bu bölüm Türkçe olarak kullanılabilmektedir.

Site Yöneticisi yardım merkezi: Bu alanda adındanda anlaşılacağı gibi site yöneticileri yardım merkezi olarak heyetmiş bir platform. Google ile ilgili her türlü sual ve meselelerinize yanıt bulabileceğiniz bir yer olarak hazırlanmış.

Yapılandırma

Ayarlar: Bu bölümde Coğrafi Hedef belirleyebilirsiniz. Coğrafi Hedef belirlemek, internet sitenizin belli bir ülkeyi hedef seçmesi anlamına gelir. Tamseo.com.tr gibi “com.tr” başka bir deyişle Türkiye’ye özel müessesesel bir domain seçip, Google Webmaster Tools’a kaydolursanız Coğrafi Hedef bölümü Türkiye seçili olarak gelecektir.

Site İrtibatları: Site irtibatları, sitenizin arama neticelerinin altında görüntülenebilen, otomatik olarak oluşturulmuş irtibatlardır. Bu sekmeden dilerseniz, siteniz altında çıkan bu irtibatları kaldırabilirsiniz. Burası sizde boş geliyorsa, canınızı sıkmayın, bu irtibatlar giderek oluşur.

URL Parametreleri: Bu bölümde URL’inizde yer alan parametrelere müsaade edip engelleme yapabilirsiniz. Bu konuda yeterince uzmanlığınız yoksa hiç dokunmamak en iyisidir.

Adres Farklığı: Domain farklığı yaptığınızda kullanmanız şart olan bir bölüm. Google domain farklığından haberdar olarak, kaybınızı en üye indiriyor.

Kullanıcılar: Google Webmaster Tools hesabının yöneticilerinin listelendiği alan.

Sıhhat

Tarama Hataları: Google’ın sitenizi tararken karşılaştığı hataları listelediği bölüm. Bence en önemli hizmetinden biri de budur. Çünkü bu bölümde on page seo konusundaki hatalarınızı da görmüş oluyorsunuz. Kaldı ki yazılımsal olarak da değil, server vaziyetinizi da buradan izlemenize imkan sağlıyor.

Tarama İstatistikleri: Bu bölüm ile sitenizin ne sıklıkla tarandığındığını, taramanın ne kadar vakit aldığını görebilir ve tarama için harcanan vaktin artışına göre sitenizde bir optimizasyon yapacak fikri edinebilirsiniz.

Engellenen URL’ler: Robots.txt aracılığı ile engellenmiş olan url’lerinizi izleyebileceğiniz, robots.txt tahlili yapabileceğiniz bir alan.

Google gibi Getir: İnternet sitenizin dilediğiniz bir sayfasını Google gibi getirebileceğiniz, vaziyetini kontrol edebileceğiniz ve sonrasında şayet Google’da bulunmuyorsa dizine gönderilmesini isteyebileceğiniz yararlı bir alandır. Lakin kullanımı hudutludur.

Dizin Vaziyeti: Dizin Vaziyeti sayfası Google’ın URL’lerinizden kaç tanesini tarayabildiği ve/veya dizine ekleyebildiği konusunda istatistikleri gösterir.

Kötü Niyetli Yazılım: İnternet sitenizde kötü niyetli yazılım olup olmadığının tespiti için kullanılan bölüm. Virüsler, truva atları şayet internet sitenize bulaşmış ise buradan ikaz alabilirsiniz.

Trafik

Arama Sorguları: Bu bölümde sitenize gelen ziyaretçilerin, hangi arama sorguları neticeninde geldiğini, sitenizin hangi sorgularda kaç sefer arama neticelerinde listelendiğini görebilirsiniz. Üstelik anahtar kelimelerinizin ortalama olarak kaçıncı sırada olduğunu da görebilirsiniz.

Sitenize İrtibatlar: Burada diğer internet sitelerinden aldığınız linkleri görebilirsiniz.

Dahili İrtibatlar: Belirli bir sayfanızda yer alan irtibatları görmenize yarayan bölümdür.

+1 Raporları: +1 (Google+) etkinliğiniz ve arama neticelerine tesirinin bulunduğu bölümdür.

Optimizasyon

Site Haritaları: İnternet siteniz için oluşturduğunuz site haritalarını ve RSS Beslemelerini bu bölümden ekleyerek, sitenizin indexlenmesini kolaylaştırırsınız.

URL’leri Kaldır: Adli bir zorunlulukta yahut artık kullanmadığınız bir irtibatın Google’da listelenmemesi için kullanmanız gereken bölüm.

HTML Geliştirmeleri: Google’ın on page seo ile ilgili size tekliflerde bulunduğu bölüm. Dikkate almak ve bu hataları çözmek internet siteniz için çok faydalı olacaktır.

Muhteva Anahtar Kelimeleri: Muhtevanıza göre anahtar kelime yoğunluğunuzun ölçülüp, sıralamasının yapıldığı alan.

Yapılandırılmış Data: Rich Snippets kullanımı ve microformat kullanımı analizinin yapıldığı bölüm.

Diğer Kaynaklar: Webmastet Tools dışında yardımcı kaynakların bulunduğu bölüm.

Daha fazla bilgi almak için Google Webmaster Yöneticisi sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Bu Yazıyı Beğendinizmi?

0 yorum: