Etiketler :
Sosyal Ağlar
Alışkanlıklarımızın değiştiği ve bilgi tüketiminin olanca hızla
gerçekleştiği günümüzde en çok merak edilen sorulardan biri “Sosyal
Medya Nedir?” sorusudur. Herkesin kendine göre yorumladığı ve bir anlam
kattığı sosyal medya, genel anlamıyla hayatımızı kolaylaştıran ve
hızlandıran öğelerden oluşan bilgi ve içerik platformu diyebiliriz.
Sosyal Medya Nedir? Sorusuna Daha açıklayıcı bir cevap vericek olursak;
Sosyal Medya; en genel anlatımla yeni nesil web teknolojilerinin
getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı
bilgi paylaşımının takip edildiği digital platformdur.
Bir çok insanın mobil ve online olduğu digital çağ da paylaşım ve
iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini yaratan Sosyal Medya,
kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum konumlandırması
açısında da son derece önemlidir. Sağladığı etkileşim açısından, eğitim ,
araştırma ve bilgi sağlama anlamında da kapılarını ardına kadar
açmaktadır.
Transmedia dediğimiz dönüşüm, “çağımız teknolojisi ile hayatımıza giren
digital mecranın, diğer geleneksel mecraların yerini alması” tahmin
edilenden daha hızlı olacağa benziyor. Bu dönüşüme ayak uydurabilen
kurum/markalar yakaladıkları ivme ile önümüzdeki 10 senenin yatırımını
sağlamış olacaklar. Ta ki bu dönüşüm yerini yeni iletişim platformlarına
bırakana kadar.
Sosyal Medya içeriklerden oluşur, her bilgi bir içerik, her içerik bir kaynaktır…
Sosyal Medya geleneksel mecralardan farklı olarak yaşayan bir
platformdur. Gazete, Tv ve diğer basılı mecralardan en büyük farkı eş
zamanlı bilgi paylaşımıdır. Çift yönlü iletişimin getirdiği etkileşim
seviyesi geleneksel medyanın çok ilerisindedir. Bu yüzden günümüzde
markalar tarafından sıkça tercih edilmektedir. Her geçen sene dijital
kanallara ayrılan bütçe oranları yükselmektedir.
Sosyal Medya, kullanıcı odaklıdır ve bir sınırlama olmaksızın herkesin
söz hakkı vardır. Doğru kullanıldığında gücü ve etkisi tartışılamaz.
Özellikle markalar açısından çeşitli faydalar sağlayan Sosyal Medya’nın
bireyler üzerinde de olumlu veya olumsuz etkileri mevcuttur. Gezi parkı
olaylarında yaşadığımız süreç, Türk halkına sosyal medyayla ilgili bir
çok şey öğretti. Gelen yasaklar ve engellemeler bir çok yöntemle kırıldı
ve sosyal medyanın engellenmesi zor bir güç olduğu bir daha
ispatlandı. Bu durumuyla devletler içinde kontrolü güç ve yeni
stratejiler üretmesi gereken bir platform haline geldi.
Yeni bir oluşum olarak düşündüğünde sosyal medyanın toplum üzerinde de
etkisi büyüktür ve ülkerler arası kültür ile yaşam şartlarına bağlı
olarak kullanım oranlarında da farklılıklar gözlemlenir. Ülkemizde
sosyal medya kullanım oranları yükselmeye devam etmektedir. Son
istatistiklere göz attığımızda Türkiye sosyal medya kullanım oranlarında
Avrupa sıralamasında yer almaktadır.
Sosyal Medya’da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleşir
ve anında çok geniş kitlelere ulaşır. Sosyal medya için iletişimin gücü
benzetmesini de yapabiliriz.
Webkankam » Sosyal Ağlar » Sosyal Medya Nedir ?
Sosyal Medya Nedir ?
'' Sosyal Medya Nedir ?'' Bu yazı; 3 Aralık 2014 Çarşamba tarihinde Sosyal Ağlar kategorisine eklenmiş olup OĞULCAN TURAN URUN tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir yazıdır.
0 yorum: