Etiketler :
Blogger
Şu günlerde farklı blogları okumaya, yazmaktan çok daha zaman
harcıyorum. Bloglara zaman ayırırken en iyi blogları takip ediyorum,
benim için başlıca kriter bu. Zira bana yeni ufuklar açabilecek bloglar
fayda sağlar. Farklı bakış açıları ve düşünceleri ödünç alıyor, kendimce
uygulamaya koyuyorum ya da sizler ile paylaşıyorum.
Genellikle bloglama yapan yazarlar daha çok kendi bloglarında vakit
geçirirler. Bu başlı başına bir hata. Rakiplerin analiz edilmesi,
öğrenilecek tonla bilginin var olması nedeniyle, farklı blog tiplerini
değerlendirmek sizlere ekstra olarak büyük güç katacaktır.
Bu yazımda, başarılı blogların bilinmeyen özellikleri bizzat kendi deneyimlerim ile paylaşmak istedim. Haydi başlayalım:
1. Sağlam içerik planı
İçerik kraldır repliği zihninize kazınmış ise, artık blogunuzda
yayınladığınız yazıların her birine ayrı bir önem verdiğinizi
düşünüyorum. Ancak sağlam içerik oluştururken bir planınızın olmaması
sizi uzun vadede hayal kırıklığına sürükleyecektir. İçerik üretirken
okuyucuların sorularını yanıtlayan yazılara yer vermelisiniz. Bunun
yanında, planınızın olması şart. Örneğin: Blogger ile ilgili blogunuzda,
bloglama ile ilgili ip uçlarını verirken belirli aşamaları takip
etmelisiniz. Kısaca, basite indirgenmiş giriş konularının akabinde,
gelişmiş blog ip uçlarını paylaşmanız çok faydalı olacaktır.
Tüm bu önerilere ek olarak, hangi alana yönelik yazıyorsanız yolunuzdan
sapmayın. Hit uğruna yapacağınız farklı konu merakı, ileride Google amca
gözünde sitenizin değersiz (çöp site) bir konuma sürükleyebilir. Olmaz
olmaz demeyin, kesinlikle oluyor.
2. Uzun vadeli hedefler
Blogunuz için hedef belirlemeniz gerekiyor. Yukarıdaki maddede içerik
planından bahsettik ancak en önemli maddelerden birisi bu bence.
Blogunuz için hedef belirlerken 3 başlığı düşünün. Yakın hedefler, orta
vadeli hedefler ve uzun vadeli hedefler olmak üzere kendinize hedef
planı çizin. İlk iki hedef belki kafanızda şekillenmeyebilir ancak uzun
vadeli hedef için sıkı bir programlama yapın.
Uzun avdeli hedef için en azından kendinize 6 aylık bir periyot verin.
Blogunuza 6 ay boyunca, kaliteli içerik ve belirli bir strateji
oturtturun. Bununla beraber, sayaç eklemenizi tavsiye etmiyorum. İlk 6
aylık süreç boyunca her an sayaca bağlı blog yazarsanız, ya blogu
terkeder ya da hit getiren dizi, müzik başlıkları ile konunuzdan sapıp,
çöp bir blog doğmasına neden olabilirsiniz.
Tekrar ediyorum, 6 ay boyunca blogunuza sayaç eklemeden, karşılıksız
sevin. Ne kadar çok severseniz o kadar iyi. (Göz kırpma işareti gelecek)
3. Hakkımda sayfası
Hakkımda sayfası blogunuza gelen ziyaretçileriniz için olmazsa olmaz
candır. Bunu diyorum ama benim henüz bir hakkımda sayfam yok.
Üşeniyorum, hayat hikayem bayat hikayem mi oldu nedir bilemiyorum.
Blogunuzdaki hakkımda sayfası ana sayfadan sonra en çok ziyaret edilen
sayfaların başında gelecektir. Hadi hakkımda sayfası yazayım diye
sıradan bir sayfa oluşturmamak adına, size hakkımda sayfanızı
oluştururken hangi adamlara dikkat etmeniz gerektiğini birkaç adımla
belirtmek isterim:
Hikayenizi yazın
Blog yazmaya nasıl başladığınızı, nasıl bir hikayeniz olduğunu yazın.
Ziyaretçilere kim olduğunuzu net cümleler ile açıklayın, süslü cümleler
kullanmayın, kıza yürümüyorsunuz.
Fotoğraflarınızı paylaşın
Hakkımda sayfasında kaliteli fotoğraflarınıza yer vermenizde fayda var.
İnsanlar kendilerine yardım eden bloggerı dünya gözüyle görmek isterler.
Burada dikkat etmeniz gereken şey; samimi olurken ciddiyetten uzak bir
fotoğraf yayınlamayın.
Referansları sıralayın
Referanslarınızı açıklayıcı bir şekilde alt alta sıralayın. İnsanların
kafalarında bu adam nerede çalışıyor veya çalışmış soruları kesin olur.
(Kendimden biliyorum)
Ex-ten next yapın
Bu tabiri çok seviyorum. Ex-ten next olmaz ama bloglarda oluyor. Önemli
eski içeriklerinizden birkaçına linkleme yapın. Bunu yaparken en çok
tercih edilen konuları seçmenizi tavsiye ederim. Linkleme yaparken spam
şeklinde b...nu çıkarmayın aman dikkat.
Bloga e-posta abonelik
Bu adım çok önemli, dikkat ettiyseniz henüz benim blogda da aktif değil.
Zira daha 4-5 günlük bir proje diye ağırdan alıyorum. Hakkımda
sayfanızda bloga e-posta ile abonelik şeklinde insanları yönlendirin.
Okuyucularınız ile aranızda sıkı bir bağ oluşmasına büyük faydası
olacaktır.
Tüm parçaları bir bütün haline getirdiğinizde, insanlar sizin hakkınızda daha detaylı ve sağlıklı bilgiye ulaşabilirler.
4. Düzenli e-posta iletileri
Blogunuza abone olan takipçileriniz için düzenli bir e-posta sistemi
oturtmanız gerekiyor. Ziyaretçilerinize mümkün olduğunca her yeni içerik
girdiğinizde e-posta göndermenizi öneririm. Ancak bunu yaparken teşvik
edici mesajlar kullanmanız sizin için çok büyük avantaj yaratacaktır.
İnsanlarda merak uyandıran cümleler kullanırken çok da uzun bir metin
olmamasına lütfen dikkat edin. (Bu yazıyı saymıyorum, çok çok uzun.
Hatta e-kitap bile olabilir)
Günde atıyorum 4 içerik giriyorsanız, içeriğin tamamını da ayrı ayrı
mail atmanızı tavsiye etmem. Zira sürekli atılan güncelleme mailleri
insanları sıkar ve sizi spam ağına atabilir, bu hususa da çok dikkat
etmelisiniz.
5. Kendi adınızı alın!
Bloglamaya yeni başladıysanız muhtemelen biraz endişeleriniz oluşabilir.
Alan adı alımı ve sitenizi kurma konusunda endişelenmeniz ve bilgi
eksikliği yaşıyor oluşunuz gayet normaldir.
Zamanla bu tür durumların üstesinden gelebileceğinizi düşünüyorum.
Blogspot, WordPress ve Tumblr ücretsiz domain sağlayan sistemler faydalı
ancak ideal değildir. Bu yüzden domain adınızı alıp, siteniz ücretsiz
hostta bile olsa yönlendirme yapmanızı öneririm. Blogfikirleri.com size
bu konuda fikir verebilir. Zira, Blogger alt yapısını kullanıyorum ve
domain alarak sitemi yönlendirdim.
6. WordPress blog ile camiaya merhaba
Blog camiasında son dönemde popüler bir WordPress akımı yaşanıyor. Bunun
çok farklı nedenleri var, Blogger'ın popülerliği düşmedi ancak
kendisine çok sağlam bir rakip çıktı diyebiliriz. Ben de daha önceki şu
yazımda, Blogger ve WordPress karşılaştırmasında turunculardan yana
olmuştum.
Dilerseniz WordPress blog kurarak bloglamaya başlayacak olanlar için
neden bu sistemi tercih etmeliler? sorusunu madde madde yanıtlayalım:
Sayılmayacak kadar çok eklenti: WordPress, Blogger'a kıyasla çok daha
özgür bir sistem ve istediğiniz hallerde web siteniz için binlerce
alternatif eklenti mevcut. Yani hazır bir şablon üzerinde sınırsız
özgürlük alanınız var ve bu alanı eklentiler ile daha kolay bir şekilde
süsleyebilirsiniz.
Temalar: Görsellik web sektöründe büyük önem kazanınca, WordPress'in
kaliteli temaları haliyle tüm ihtiyaçlarınızı karşılaşayacak kaliteye
ulaştı.
Kullanım kolaylığı: WordPress hazır bir panele sahip ve kullanımı oldukça basit. (Ancak Blogger'ın eline su dökemez, net!)
Deli gibi özgürlük: Eklentilerden bahsederken söylemiştik, WordPress
demek sınırsız özgürlük demek. Eğer deli gibi HTML bilginiz var ise,
şablonun her bölümünde özelleştirmeler ve farklılıklar yaratma şansına
sahipsiniz.
Tam kontrol merkezi: WordPress sisteminin en güzel yanı. Web sitenizin
hostingi (barındırma) dahil tüm alanlarda tam kontrole sahip
olabiliyorsunuz. Bu şu demek; yarın öbür gün blogspot sitenizi
kapadığında, yaptırımınız çok kısıtlı. Her şey uçup gider. Ancak
WordPress kurup, domain ve hostinginizi aldığınızda, her şeyden siz
sorumlusunuz. (Bu işlemler ücretsiz değil, bu yüzden de Blogger gibi
sistemler hala çok popüler)
7. Sosyalleşmek için savaşın!
Savaşmak eylemi biraz abartı olsa da sosyal medya çok önemli. Sosyal
medyada yaşayan insanların sayısının günden güne arttığını 2014
Türkiye'sinde elinizde ürünü en iyi şekilde tanıtmak için mecburen bu
akıma duyarsız kalmamanız gerekiyor.
Blogunuz kişisel ise, kendi profilinize, kurumsal bir blog yaptıysanız
özel hesaplar açarak web sayfanızın adını kullanmalısınız.
Sosyal medyada, Pinterest, Google +, Facebook ve Twitter'da olmanız ilk
adımlar için yeterli. Bunun dışında site içi sosyallik çok önemli, Site
içi sosyallik nedir efendim derseniz;
Yazdığınız konular üzerine video ve görsel içeriğin yanında podcast
yayınları da sizi Google amca gözünde değerli kılarken, okuyucu
kitlenizin de etkileşimi bir kat daha arttıracaktır.
Ben her zaman şunu söylerim; Google, Türkiye pazarına yanlış bakıyor ve
bloglar çöp oluyor. Avrupa'daki adam blogculuk ile geçimini sağlıyor ve
tüm vaktini sayfasında video, podcast yayınları ile süslüyor. Türkiye'de
bu durum henüz oturmadı ve bloglar tam anlamıyla kazanç kapısı değil.
Bu yüzden reklam gelirlerinde de adaletsizlik mevcut. Google kısaca
istediği kaliteyi haklı olarak bulamıyor ama ülkemizdeki blog anlayışı
da buna izin vermiyor.
Umarım tez zamanda blog dünyası adına profesyonellik günden güne artış gösterir.
8. Bir tutam Splash reklam serpin!
Farkındayım, yazı çok uzun oldu. Başlıklar da biraz biraz yemek
bloglarını andırıyor ama bu kısım çok önemli. Ekmeğini çok fazla yedim
ve başarılı olmak için mutlaka deneyim etmenizi öneririm.
Facebook ana sayfanızda ya da sayfanın sağ kenarında çıkan splash
reklamlar blogunuz için bulunmaz bir nimet. Direkt olarak hedef kitle
belirlemek adına sizlere büyük fayda sağlayacaktır.
Geçenlerde çok yakın bir arkadaşım da Facebook splash reklamlarının
faydası çok gördü ve sonuçlara bizler de inanamadık. Blogunuz için
reklam verirken günlük sanıyorum ki 7 dolar ödeme yapıyorsunuz ve 25
dolar olmadan sizden ücret talep etmiyorlar. Blogunuzda ufak bir
promosyon kampanyası yaparsanız ve bunun duyurusunu Facebook'ta
yaparsanız geri dönüşler çok iyi olacaktır.
Ekleme yapayım:
Facebook'a blogunuz için reklam verirken, hedef kitlenize yönelik yaş ve
ilgi alanlarınızı iyi belirlemelisiniz. Aksi taktirde reklamınız havada
kalabilir.
9. Profesyonel fotoğrafların önemi
Başlığa bakarsanız, önce blogunuzda görsel önemli mi? Bu sorunun
cevabını yanıtlamalısınız. Görsellik arama motorlarının hoşuna gider ve
blogunuzun okunma oranını arttırır.
Naçizane tavsiyem; fotoğraflarınızı kendiniz çekmeye özen gösterin.
Kendiniz çekerken de dikkat çekebilecek, sıra dışı kareler yakalarsanız
çok yararını görürsünüz.
10. Logo seçimine dikkat!
Bloglarda logonun önemi büyük. Sıcak ve samimi bir logoya sahip olurken
aynı zamanda yayın politikanıza uygun bir tasarım geliştirmelisiniz.
Bunun için profesyonel ellerden yardım almanızı öneririm. Benim blog
için henüz bu adım tamamlanmadı. İlerleyen günlerde daha kaliteli bir
blog logosu tercih edeceğim.
Sizlere tavsiyem: marka oluşturmak için özgün bir logo tasarımı seçmeniz
gerekiyor. Logoyu seçerken blog sayfanızın temasına ve renklerine uygun
seçim yapmanız fark yaratacaktır.
11. Sır saklamadan yüksek sesle!
Blog yazılarınızda sır saklamayın. Bildiklerinizi en iyi şekilde anlatın
ki okuyucularınız memnun kalsın. Şöyle düşünün: yazdığınız bir konu
üzerine blog sayfanıza gelen ziyaretçi tam olarak istediği bilgiyi
almadan blogunuzdan çıkış yaptığında sizce bir daha geri dönüş yapar mı?
Bence cevap çok açık. Traj kaybı aynı zamanda uzun vadede itibar kaybını
da yaşatır. Çok sorarlar; blog yazımın uzunluğu ne kadar olmalı diye?
soru çok doğru ancak verilen cevaplar genelde çok yanlış. Belirli bir
kelime ve cümle sınırlaması şablonu oturtup cevaplar vermek bloglamaya
yeni başlayanlara en büyük ihanettir. (kanımca)
Blog yazısının uzunluğu anlattığınız konuya göre değişkenlik
gösterirken, bilgiyi tam olarak verebiliyorsanız uzunluğu kendinize göre
ayarlayabilirsiniz. Kullanıcı odaklı çalışın, gerisini fazla
düşünmeyin.
12. Fark yaratanların farkını bulun!
Günümüzde çok popülerleşti! Teknoloji blogu kurarım 1 ay sonra Adsense
reklamı alıp paranın dibine vururum diye! Sonrasında çöplüğe dönmüş,
terkedilmiş ve en kötüsü de hayalleri yıkmış bir web sayfası.
Kaliteli sayfa oluşturup, ziyaretçi kitlesi elde edebilmek için piyasada
ün salmış blogları detaylıca inceleyin. Başlıktan da anlayacağınız
üzere, fark yaratan blogların yazış ve duruşları çok farklı. Özgünlük
baştan yazmak değil, benzersiz yazmak diyorum. Daha önce yazılmış bir
konu üzerine yazmak size bir şey katmaz, olmayanı yazarsanız başarı
gelir.
13. Mobil siteye duyarsız kalmayın!
Hepimiz çok iyi biliyoruz ki mobil aramaları büyük gelişim gösteriyor.
Google başta olmak üzere birçok arama motoru da web sayfalarını mobil
tasarımlarına göre de değerlendiriyor.
Blogunuzun mobil tasarımını oluştururken yine kullanıcı odaklı olun ve
duyarlı bir tasarımı tercih edin. Duyarlı tasarım oluştururken web
sayfanızın kullanışlığını bozmadan okuyucuların istedikleri kategorilere
kolayca ulaşabilmelerini sağlayın.
Son olarak, mobil tasarımlarda reklam alanlarına dikkat edin! Reklam
alanları mobil sürümlerde kullanıcılar tarafından pek hoş karşılanmaz.
Bu yüzden benden size tavsiye, paraları masaüstünde biriktirin!
14. Kenar çubuğuna biraz daha özen!
Blogları inceliyorum, kenar çubuğunda gerekli gereksiz tüm ayrıntı
mevcut. Ziyaretçiler gereksiz ayrıntıları çok kolayca eleştirebilir ki
bana göre de haklılar. Adam kişisel bloguna reklam almış ki alınmamalı,
onu da geçtim hava durumundan dövize kadar önüne ne geldiyse eklemiş.
Bu aşamada biraz soğukkanlı olmanızı rica ediyorum. Acemi blogcu
olabilirsiniz ama ne kadar çok özellik eklerseniz o kadar ziyaretçi
gelecek diye bir kaide bulunmuyor.
Hata yapmayın, gerekli olan özellikleri kenar çubuğuna ekleyin ve sadeliğin size ekstra nasıl değer kattığını görebilirsiniz.
15. Temel SEO bilgileri
Blogunuzu oluşturduktan sonra, temel SEO
bilgilerine göz atmanızı öneririm. Arama motorlarının algoritması
sürekli değişim gösteriyor ve siz de haliyle blogunuzda küçük
değişiklikler yapmanız gerekebilir.
SEO konusunda detaylı bilgilere ulaşabileceğiniz birçok web sayfası mevcut. Ancak sizleri yine uyarmak isterim ki; her SEO uzmanıyım diyen arkadaşlar ile iş yapmayınız. Referans ve kalite çok önemli, kıstaslarınız bunlar olmalı. Ayrıca "ucuz SEO
çalışması yapacağım" şeklinde vaadlerde bulunan kişilerden de uzak
durun. Unutmayın, en önemli arama motoro değeri sizsiniz! Ürettiğiniz
içerik kralsa, sizler de kralsınız!
***
ARTIK KAPATALIM MI?
Buraya kadar geldiyseniz, Allah size peygamber sabrı vermiş diyebilirim.
Ben dönüp de ikinci kez yazıyı okuma cesaretinde bulunamadım, lütfen
hata var ise görüşlerinizi bekliyorum.
Ayrıca sadece hata için değil, bloglarınız hakkında öneri ve görüşler için de nazik yorumlarınızı paylaşırsanız mesut olurum.
YORUM SİZİN...
Webkankam » Blogger » Başarılı blogların bilinmeyen özellikleri (Not defterinizde bulunsun)
Başarılı blogların bilinmeyen özellikleri (Not defterinizde bulunsun)
''Başarılı blogların bilinmeyen özellikleri (Not defterinizde bulunsun)'' Bu yazı; 12 Temmuz 2014 Cumartesi tarihinde Blogger kategorisine eklenmiş olup OĞULCAN TURAN URUN tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir yazıdır.
0 yorum: