Etiketler :
seo
SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" için kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO
ile çalışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman
kazandırabilecek büyük bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar
verme riski de vardır. SEO'nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO'nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek çok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri için aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır:
Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme
Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma.
Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript
kullanımı
İçerik geliştirme
Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi
Anahtar kelime araması
SEO eğitimi
Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.
Google arama sonuçları sayfasının organik arama sonuçları ve genellikle
ödemeli reklamlar ("Sponsorlu Bağlantılar" başlığı altında gösterilir)
içerdiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama
sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, siteleri
ücret karşılığında arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin
sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuçlarımızda görünmenin
herhangi bir maliyeti yoktur. Web Yöneticisi Araçları, resmi Web
Yöneticisi Merkezi blog'u ve tartışma forumumuz gibi ücretsiz
kaynaklarda sitenizi organik arama için nasıl optimize edebileceğiniz
konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.
SEO araştırmanıza
başlamadan önce tüketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama
motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız çok faydalı olur. Şuradan
başlamanızı öneririz:
Google Web Yöneticisi Yönergeleri
Google 101: Google Web'i nasıl tarar, dizine ekler ve sunar?
Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. SEO
ile çalışmaya başlamak için en uygun zaman bir siteyi yeniden
tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır.
Bu şekilde SEO'nuz
ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde
tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.
SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:
Önceki çalışmalarınızdan örnekler gösterebilir ve başarı öykülerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?
Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne uyuyor musunuz?
Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
Sektörümüzdeki deneyiminiz nedir?
Ülkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir?
Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin
tümünü bizimle paylaşıp nedenleriyle birlikte önerileriniz hakkında
bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz?
SEO'lar, müşterilerine değerli hizmetler sağlayabiliyor olsa da etik kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar,
agresif pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuçlarına haksız
yöntemlerle müdahale etme girişimleri yüzünden tüm sektörü şüpheli
duruma düşürmektedir. Yönergelerimizi ihlal eden uygulamalar, sitenizin
Google'daki görünümü ile ilgili olumsuz düzenleme yapılmasına neden
olabilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla sonuçlanabilir.
Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır:
En yaygın hilelerden biri, aldatıcı yönlendirmeler kullanarak
kullanıcıları başka bir siteye yönlendiren "gölge" alan adları
oluşturmaktır. Çoğu zaman bu gölge alan adları, bir müşteri adına
çalıştığını iddia eden SEO'nun kendisine aittir. Ancak aralarındaki ilişki bozulduğunda SEO alan adını farklı bir siteye, hatta rakibin alan adına yönlendirebilmektedir. Böyle bir durumda müşteri, tamamen SEO'ya ait olan bir rakip sitenin geliştirilmesi için para ödemiş olmaktadır.
Başka bir gayrimeşru uygulama da, müşterinin sitesinde bir yere anahtar kelimelerle yüklü "köprü" sayfalar yerleştirmektir. SEO
bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorgu için daha alakalı hale
getireceğini söylemektedir. Bu, doğası gereği yanlıştır; çünkü tek tek
sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla
birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu köprü sayfaların, genellikle SEO’nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar da içermesidir. Bu tür köprü
sayfalar sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve
siteyi çirkin veya yasa dışı içerik barındıran sitelere de sahip
olabilecek SEO'ya ve SEO’nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.
Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.
ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş
uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette
bulunmak için Federal Trade Commission adresini ziyaret edin ve "File a Complaint Online"ı (Çevrimiçi Şikayette Bulun) tıklayın, 1-877-FTC-HELP hattını arayın veya şu adrese yazın:
Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580
Şikayetiniz, ABD dışında bulunan bir şirket hakkındaysa lütfen şikayetinizi econsumer.gov - Your site for cross-border complaints. adresine gönderin.
Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve Web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.
Şaşırtıcı ama bu spam e-postalarını biz de alıyoruz:
"Sayın google.com,
Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin çoğunda bulunmadığınızı fark ettim..."
"Gece yağ yakma"ya yönelik rejim hapları veya görevinden alınmış
yöneticilerden gelen "para aktarımına yardımcı olma talepleri" konusunda
gösterdiğiniz şüpheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin
istenmeyen e-postalar için de gösterin.
Kimse Google’da birinci sıra garantisi veremez.
Sıralama garantisi veren, Google ile “özel ilişkisi” olduğunu ileri
süren veya Google’a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO’lara
karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında bir
siteyi Google'a doğrudan göndermenin tek yolu URL Ekle sayfamızı
kullanmak veya bir Site Haritası göndermektir. Bunu hiç kimseye herhangi
bir ücret ödemek zorunda kalmadan kendiniz de yapabilirsiniz.
Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.
Belirsiz olduğunu hissettiğiniz konularda kendilerinden açıklama isteyin. SEO sizin adınıza köprü
sayfalar veya “ıskarta” alan adları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerik
oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılabilir. En
nihayetinde, iş verdiğiniz şirketlerin faaliyetlerinden siz sorumlu
olursunuz, bu nedenle söz konusu şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı
olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir. SEO'nun sunucunuza FTP erişimi varsa, sitenizde yapmakta olduğu tüm değişiklikleri açıklayabilmelidir.
Asla bir SEO'ya bağlantınız olmamalı.
"Herkese açık" bağlantıların, bağlantı popülerlik planlarının veya
sitenizi binlerce arama motoruna göndermenin gücünden bahseden SEO'lardan
uzak durun. Bunlar tipik olarak başlıca arama motorlarının
sonuçlarındaki sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak
düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız uygulamalardır.
Bilerek seçim yapın.
Bir SEO ile
çalışıp çalışmayacağınızı düşünürken, sektörle ilgili birkaç araştırma
yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu da elbette
Google’dır. Oldukça agresif bir SEO ile ilgili basında çıkan bu makale gibi ders çıkarılacak öyküleri bulup okuyun: The Seattle Times: Business & Technology: Internet Advancement told to refund clients. Google özel olarak belirli şirketlerle ilgili yorum yapmıyor olsa da, kendini SEO
olarak adlandıran ve kabul edilen iş tekniklerinin dışında olduğu kesin
olan uygulamalarla çalışan bazı şirketlerle karşılaşmaktadır. Dikkatli
olun.
Paranın nereye gittiğini bilin.
Google, arama sonuçlarında asla para karşılığı daha iyi bir sıralama
sözü vermese de diğer pek çok arama motoru, tıklama başına ödeme veya
sıralamaya dahil edilen sayfa başına ödeme üzerinden sağlanan sonuçları
normal Web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO’lar
size arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verir, ancak sizi
arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirir. Hatta bazı SEO'lar
diğer arama motorlarını “kontrol” ettikleri izlenimi oluşturmak ve
kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını
gerçek zamanlı olarak değiştirir. Reklamlarımızın açık bir şekilde
belirtilmesi ve arama sonuçlarımızdan ayrı tutulması sayesinde bu hile
Google’da işe yaramaz. Yine de çalışmayı düşündüğünüz SEO’ya
hangi ödemelerin sıralamaya kalıcı olarak eklenmek için, hangilerinin
de geçici reklamlara ayrıldığını sormayı ihmal etmeyin.
Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın kötüye kullanımlar nelerdir?
Başka nelere dikkat etmek gerekir?
Dolandırıcı bir SEO
ile karşı karşıya olduğunuzu hissettiren bazı uyarı işaretleri vardır.
Bunların uzun bir liste halinde olması gerekmez, dolayısıyla
şüpheleriniz varsa içgüdülerinize güvenin. Şu durumlarda SEO'yla çalışmayı bırakmaktan çekinmeyin:
gölge alan adlarına sahipse
köprü sayfalar üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
gerçek arama sonuçları ile arama sonucu sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
sıralamayı, sadece herhangi bir şekilde zaten bulabileceğiniz
anlaşılması güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti ediyorsa
birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötü amaçlı yazılımlardan alıyorsa
Google dizininden kaldırılmış veya Google’da listelenmeyen alan adlarına sahipse
Webkankam » seo » Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
'' Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)'' Bu yazı; 19 Haziran 2013 Çarşamba tarihinde seo kategorisine eklenmiş olup OĞULCAN TURAN URUN tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir yazıdır.
0 yorum: